Rynek Infrastruktury
Zadanie pierwsze to zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do km 123+700 i jest nim zainteresowanych 15 podmiotów. Drugi odcinek biegnie od km 123+700 do km 137+500 i chęć realizacji inwestycji wyraziło 19 podmiotów. Kolejny odcinek drogi ekspresowej S5 będzie biegł od km 137+500 do węzła Widawa. W tym przypadku drogą zainteresowanych jest 17 firm i konsorcjów.
Budową zainteresowane są: konsorcjum Porr, konsorcjum Mota-Engil, Dragados, konsorcjum Vianini Lavori i Toto Costruzzioni Generali, Mosty-Łódź, konsorcjum Intercor i Erbedim, konsorcjum Budimex i Heilit+Woerner, konsorcjum Bilfinger Infrastructure i Bilfinger Construction, Energopol-Szczecin, Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi, Astaldi, konsorcjum OHL, konsorcjum Berger Bau, Skanska, konsorcjum Eurovia i Warbud, konsorcjum Max Boegl, Mostostal Warszawa, Bunte Polska, Aldesa, konsorcjum salini, Impregilo, Todini Costruzzioni Generali i Export-Pribex.
Podmioty zakwalifikowane do drugiego etapu będą zaproszone do złożenia ofert cenowych. Poszczególne odcinki drogi S5 będą musiały zostać wykonane w ciągu 33 miesięcy od daty podpisania umowy. Jako kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty przyjęto cenę, gwarancję oraz termin wykonania.
Inwestycja polegać będzie na budowie odcinek trasy S5 Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Wrocław Północ jest to fragment planowanej drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław.
Realizacja tej drogi zapewni powiązanie województwa dolnośląskiego z krajowym układem drogowym województwa wielkopolskiego i Polski północnej a także – poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (AOW) z południowym i zachodnim rejonem województwa dolnośląskiego i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami.
Planowany odcinek drogi zapewni poprawę warunków przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego pomiędzy Rawiczem, Trzebnicą i Wrocławiem oraz umożliwi aktywizację terenów położonych wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej.
Na projektowanym odcinku drogi ekspresowej S5 przewiduje się budowę 12 mostów, 14 wiaduktów w ciągu S5, 21 wiaduktów nad S5 oraz 67 przepustów pod drogą główną. Zaplanowano również realizację węzłów Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczko i Wrocław Północ.
Duża ilość wniosków złożonych w postępowaniach na trzy odcinki drogi ekspresowej S5 nie oznacza, że wszystkie podmioty zaproszone do drugiego etapu złożą oferty cenowe. Jacek Osiński, ekspert ZDG TOR, studzi radość GDDKiA, która chwali się licznie składanymi wnioskami.